Välkommen!

Välkommen!
Kennel Lois Kelsey finns i Grums, Värmland, och föder upp Wheaten terrier i liten skala. Vi har haft rasen i drygt 20 år och just nu finns 5 hundar i våra familjer. Vi planerar att ha en kull valpar i början av 2013. Välkommen att läsa lite om vad som händer hos oss!
Hälsar Linda & Lillemor

söndag 10 juni 2012

Rapportering från......

våren som gått. Jag har återigen varit lite dålig på att få till dessa blogguppdateringar, varpå det hänt en del sedan sist.

Vårens kennelträff hade vi den 17 maj i Borgvik, då promenerade vi, käkade lunch samt tränade lite inkallning och samarbete tillsammans med våra hundar. Tack alla som deltog, alltid lika kul att träffa er! Bildbevis har vi här till vänster.

Vidare har vår Tyra (LK Dou-Lu), tillsammans med systrarna Wilja (LK Doreen) och Mysan (LK Duschess), varit på några inofficiella utställningar. Bland annat i Mariebergsskogen och i Forshaga, med varierat resultat, men träning har de fått! Detta visade sig vid helgens officiella terrierklubbsutställning i Fengersfors där de alla skötte sig bra, förutom att Wilja hade oturen att bli skrämd ett par gånger och domaren tyckte att hennes terrierattityd saknades. Så nu blir det för Annica och henne att träna attityd! Mysan fick EXC men fick se sig slagen av vår egen Tyra i konkurrensen, som för övrigt även fick CK. Sedan blev det en spännande kamp om det efterlängtade första CERTET, jag va så nervös i ringen att jag skakade :O. Om och om igen fick jag och Tyra springa och stå fint, för att domare Morgan Granander skulle bestämma vem av Tyra och den bästa öppenklasstiken som skulle få certet. Till slut så bestämde han sig, att Tyra blev 4:a bästa tik med CERT, endast slagen av tre championtikar. Tjohooo va glad jag blev!! Min älskade ögonsten fick så sitt första cert vid sin fjärde officiella utställning, det kom allt en liten tår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar