Välkommen!

Välkommen!
Kennel Lois Kelsey finns i Grums, Värmland, och föder upp Wheaten terrier i liten skala. Vi har haft rasen i drygt 20 år och just nu finns 5 hundar i våra familjer. Vi planerar att ha en kull valpar i början av 2013. Välkommen att läsa lite om vad som händer hos oss!
Hälsar Linda & Lillemor

söndag 8 juli 2012

En liten utflykt sådär på söndan!

I dag har familjen Malm/Nilsson varit till underbara Hamnholmarna på Segerstad, härlig utflykt för såväl stora   och små som för fyrbenta. Givetvis badade de flesta, dock inte jag själv eller minstingen Meja (snart ett år). Tiger har ju alltid varit tokig i vatten, och är så fortfarande trots att han börjar bli till åren, fyller tio i höst. 


Gammelfarbrorn Tiger (SEUCh NOUCh LK Adonis) är en riktig badpöjk!!

Tiger och Tyra poserar :-)
Tiger och Tyra.














Kom igen nu då Tyra!!!
Efter hemkomst var det kamning som stod på programmet, lite pinnar och annat skräp fastnar ju alltid när man har så här roligt. Uppskattningsvis så plockade jag runt 20 fästingar på Tiger, både "nya" och "gamla". Däremot bara två på Tyra, undrar varför de små äcklen föredrar vissa hundar framför andra!? Imorgon är det i alla fall jag som åker och köper nån form av gift, trots att jag egentligen är ganska anti detta, speciellt med småbarn i familjen. Men faktum är att även min gräns är nådd när Filip haft en som suttit fast, och både jag och Stefan haft dem krypandes på oss.
 
Lite bus hann de fyrbenta givetvis med också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar